Justonemoreblog 2013

Bliv medskaber af bloggen.

Vil du være med?? Har du lyst til at dele dine oplevelser med andre? Så skriv til danieldholm@gmail.com

eller jakob@justonemorecast.dk

Så opretter vi dig som medlem af bloggen. Vi Glæder os til at høre om dit fiskeri

Udslip I horsens Fjord

KystPosted by Lars Spring Fri, November 01, 2013 12:36:52
Ca 10.000 regnbuer mellem 2 og 4 kg er sluppet ud under stormen fra burene mellem Borre Knob, Hjarnø og Snaptun i Horsen Fjord. Var dernede i går og der var fisk overalt.

Fiskene trak i store stimer og bulede helt inde ved land. Jeg kunne dog ikke få dem til noget som helst, og det virkede som at de ikke havde opdaget at mad faktisk kan bevæge sig.

Nå med hørte om en der fik 60 kg den anden dag på en lille brun flue, så det kan vel lade sig gøre......

En oplagt mulighed til at få fyldt fryseren med andet en havørred ;-)

Spring

• Comments(2)//blog.justonemorecast.dk/#post46

Gratis medlemskab af forbundet!!!

Løst og fastPosted by Daniel Holm Tue, October 08, 2013 08:06:03
Vi her fra JOMC er forbundsmænd og det er vi er stolte af.
Både Jakob og jeg har været instruktører i forbundet i mere end 10 år, fordi vi mener forbundet er vigtigt, godt og det rigtige organisation til at tage de kampe, som skal tages.
Nu har du muligheden for at blive medlem af forbundet resten af 2013 for 0.-
Få sportsfiskeren gratis og bliv en del af det vigtige fællesskab.
Det er vigtigt at vi står sammen om de fælles miljø kampe og om fiskeriet generelt.
Så kom frisk og meld dig ind på dette link:

Vi glæder os til at du kommer med!

• Comments(0)//blog.justonemorecast.dk/#post45

Kæmpe fisk fra Karup å

ÅenPosted by Jakob Madsen Sat, October 05, 2013 13:01:01
Blev tidligere på dagen ringet op af Jesper Palm der her fortæller:
" Så skete det igen..

Tidlig, tidlig lørdag morgen, tikkede der atter en sms ind. Overvejede om jeg orkede at læse den nu. Sov jo lige så godt og det var jo nok ”bare” Johnny som endnu engang havde landet en smuk Karup Å fisk, så… Men kunne alligevel ikke lade være… Føj for den… ganske rigtigt… En sms fra Johnny, hvor der stod 11,65 kg og 65 cm. Og ny pr.

Det var grove løjer. Håbede lidt han tog gas på mig, men stod op og ringede til ham. Det var ikke for sjov. Jeg fandt en liter Talisker whisky, nogle små krus og en håndfuld kameraer og så ellers af sted til åen. Jeg fandt Johnny fiskende ved åen. Han bad mig om lige at kaste et blik i græsset bag ham. Og her er det syn som mødte mig… Selvfølgelig taget på Æslet…

En hanfisk på 11,65 kg og 65cm. ”Dumme” Johnnysmiley

Der blev uddelt nogle kæmpe tillykke og skulderklap og så blev der taget ”lidt” billeder inden den rigtig skulle fejres med et lille glas oppe ved bilerne. Derefter kørte vi til Spinders Hus, LFSO’s klubhus, hvor den blev kontrolvejet og målt. At der så var arbejdsdag en halv time senere, gjorde jo bestemt ikke noget. Hvor blev der gjort store øjne og uddelt skulderklap

Vi ses derude

Knæk og bræk

Jesper Palm"

Kæmpe fisk!! Stort tillykke herfra...

• Comments(2)//blog.justonemorecast.dk/#post44

En smuk morgen

KystPosted by Daniel Holm Sun, September 29, 2013 19:41:46
Efter en 14 dages pause fik jeg igen et hul og kunne komme afsted på kysten.
Vel fremme ved fjorden kl 0500, skete der ikke meget før ved tiden og i løbet af en kort intens hugperiode, fik jeg en flot stærk hanfisk.
Det blev til et hurtigt billede inden den igen kunne vende snuden mod gydebanken.

Efter genudsætning vadede jeg tilbage og kastede igen en fisk tog forsigtigt fluen og da jeg satte krogen, viste en betydeligt større fisk end den første sig i overfladen.
Desværre faldt den af kort efter, men det er svært at være skuffet, med en fin fisk allerede. Jeg ville nu gerne have set den, for det var virkeligt en god fisk.
En utroligt smuk morgen blev til formiddag uden det blev til andet en et par pippere ;)

• Comments(3)//blog.justonemorecast.dk/#post43

Ørred og Makrel

KystPosted by Janus H. Johansen Sun, August 25, 2013 22:47:01
Jeg har prøvet at uploade tidligere men det drillede, så nu prøver jeg lige igen :)

Det er ikke meget jeg har fået fisket i løbet af sommeren, men her i forrige uge var der endelig tid. Jeg havde anskaffet mig en ny klasse 4, og den måtte jeg jo ud og prøve af :)

Jeg rendte også ind i det vilde makrel fiskeri, det var ganske underholdende :D på 4 aftener fik jeg 35-40 store makrel, og så lige en havørred på 70cm :)

Makrellerne var fuldstændig vilde med en lille tobis imitation, ørreden fik jeg på en lille Brenda.

Den aften jeg fik ørreden fangede jeg ingen makrel, da den huggede efter 10 min fiskeri og så gad jeg ikke mere :D

• Comments(1)//blog.justonemorecast.dk/#post42

Makrel eldorado på yderkysten

KystPosted by Daniel Holm Sun, August 18, 2013 12:45:20
Poul Schram har haft lidt tekniske problemer med at oprette indlæg på bloggen, derfor har jeg lige oprette den for ham ;) Det er Pouls fortælling og oplevelser, desværre ikke min.

36 Makrel på 4 timer.
Det var resultatet af en morgentur til yderkysten her torsdag morgen.
Var tidligt oppe og var på pladsen lidt i fem (en god time før solen stod op), og allerede i første kast, med bombarda og en rejeflue med skumryg, er der hug fra en stor horn. Mens jeg står i vandkanten og afkroger fisken kaster jeg et blik ned af kysten og ser et fænomen der først ligner et område hvor vinden kruser vandes overflade, men det er ikke vinden der er årsagen, det er simpelthen en stor stime makrel der jager helt inde under land ikke mere end 3-4m fra kysten. Flokken har kurs lige mod det sted jeg står og jeg betragter lamslået flokken som pacere lige forbi mig. Da stimen er helt tæt på, stadig kun 3-4m fra hvor jeg står, kan jeg i tusmørket se de mange trykbølger fra de forreste fisk i flokken, og bag ved ”frontlinjen” kruser vande bare af de efterfølgende.
Får endelig den horn af og laver et kast mod den forreste del af stimen og et split sekund efter er der hug, -den første makrel kommer på land. Jeg løber efter flokken og kaster igen langs kysten, for stimen er stadig helt inde under land – endnu en makrel. Så sker det selvfølgelig at der går kludder i min line!!, heldigvis har jeg en ny spole i brystlommen, og med rystende fingre (adrenalin raser) for jeg skiftet line og rigger nu til med blink og ophænger flue. Trods jeg prøver at gøre det så hurtigt som muligt så er flokken langt oppe af kysten inden jeg er klar igen, hmm det var så det tænker jeg og optager min sædvanlig stil med lange kast ud over vandet, det kunne jo være der er en ørred lidt længere ude. Så sker det igen en ny stime dukker op! Den ene makrel kommer på land efter den, det er helt vildt. Finder ud af at hvis jeg kaster ud lige nogle meter foran stimen så er det som om at det trigger de forreste til hug.

Det lysner og jeg kan nu se at flere der er flere stimer af makrel som jager op og ned langs kysten. Med lyset trækker makrellerne lidt længere ud, men de er stadig ikke mere ca 20-30m fra kysten. Desuden behøver jeg ikke at løbe efter stimen, jeg står bare og venter på at de kommer tilbage hvor jeg står.

Aldrig før har jeg hverken set eller hørt om så massive mængder af fisk …. Fuldstændigt vildt !!!!

Holder en pause mens jeg betragter de fascinerende stimer af makrel som forsat jager op og ned af kysten. Kunne have forsat, men jeg har rigeligt med fisk til alle naboer på vejen, så jeg får alle 36 makrel samlet på en snor, kan næsten ikke bære dem, og må gå i vandkanten og lade vandet hjælpe med tyngdekraften. Det sidste stykke op til bilen bliver en udfordring, men en dejlig følelse med alle de kg på ryggen.

Jeg har prøvet at taget et par billeder, og håber at i kan se fænomenet

K & B

• Comments(1)//blog.justonemorecast.dk/#post41

Dejlig morgen

ÅenPosted by Thomas Larsen Fri, August 16, 2013 08:12:43

D. 3/8 var Søren toft og jeg taget en tur til åen på vsf's vand for at så om vi kunne overliste en havørred. Søren havde 3-4 uger forinden fanget en fin fisk over 60 cm så nu var det min tur.

Fiskede om aftenen og og lidt af natten uden noget bortset fra et par gennemblødte å waders. Så vi beluttede os for at gå i seng omkring kl 24 vi fik lidt søvn og stod op igen kl 4. Jeg hoppede i mine våde bukser og fik stablet et bål på benene for at få lidt varme mens vi spiste morgenmad. Skiftede den sorte rapala wobler ud med blink og så gik det ellers mod åen.

Efter et enkelt hug og en bule efter blinket kom jeg ned til det stræk hvor søren fik sin fisk. kastede skråt nedstrøms og lod blinket svinge og ligesom det var mellem en grødeklat og egen brink startede en lille bule af hvad jeg troede var en bækørred men så kom hugget og da fisken begyndte at rulle i overfladen blev jeg straks klar over at der var tale om en god havørred.

Efter lidt tovtrækkeri og en god landing af Søren (tak for det) kom en hanfisk på 70 cm og ca 4 kg på land.

• Comments(2)//blog.justonemorecast.dk/#post40

Verdens Bedste Hobby

Gedder og andet godtPosted by Jacob Vinjegaard Sat, July 27, 2013 17:37:37
Go weekend og fuldflex til jer alle! smiley